carte-bleue Hardware Software Agrar Bau und Handwerk dhl dpd Elektronik und Elektrotechnik fax Hotel Gastronomie Betriebs und Lagerausstattung Arbeitsschutz gls hermes Haus und Gebaeudetechnik hook storno cog Industriebedarf info mail mastercard notepad Buerobedarf ok paiement_d_avance_icon paypal phone rechnung sale search sofortueberweisung tnt ups visa Vorkasse Pagamento anticipato Vooruitbetaling iDeal voucher Warenkorb
Checkout
sparad
Free
Shipping
sparad

Schabus CO2 -trafikljus "Skola", grön, utan akustiskt larm RAL 6024, 400250

Direkt från tillverkaren
Direkt från tillverkaren
Schabus CO2 -trafikljus "Skola", grön, utan akustiskt larm RAL 6024, 400250
Schabus CO2 -trafikljus "Skola", grön, utan akustiskt larm RAL 6024, 400250
   
Schabus
Direkt samarbete med tillverkaren
400250
4044764004412
  • Driftspänning: 12 V DC från den medföljande nätadaptern
  • Trafikljus / strömförsörjningsledning: ca 80 cm / ca 150 cm
  • Skyddsklass: IP 20
  • Sensortyp: NDIR infraröd, intern
  • Utlösningskoncentrationer: ca 1000 ppm gul / 2000 ppm röd
  • högsta utlösningskoncentration CO2: ca 2000 ppm
  • Sensor mätområde: 400 - 3000/5000 ppm (+/- 100 ppm/5%)
  • Funktionsområdessensor: +5 grader C / +45 grader C
  • Luftfuktighet (miljö): 5-90% RH (icke-kondenserande)
  • Ljuskälla: LED-lampor med lång livslängd med automatisk nattavstängning
  • Mått (HxDxD): 303 x 55 x 80 mm

  • Leveransomfattning:
  • CO2 -trafikljus med 0,8 m bly och väggmonteringsset
  • Plug-in strömförsörjningsenhet med 1,5 m ledning och fatkontakt
  • Bruksanvisning och informationskort
  • OBS: Stativfot ingår inte! - kan beställas som tillval
Schabus CO2 -trafikljus "Skola", grön, utan akustiskt larm RAL 6024, 400250, 4044764004412... mer
Schabus CO2 -trafikljus "Skola", grön, utan akustiskt larm RAL 6024, 400250, 4044764004412

Funktioner:
  • Enkel installation utan elektriker, väggmontering
  • optisk display, från 1000 sidor per minut gul, från 2000 sidor per minut i rött
  • anpassad elektronik för störningsfri undervisning
  • Detektion av koldioxid (CO2) från inaktuell luft
  • intern infraröd sensor 3000ppm (+/- 0,01% vol.)
  • automatisk avstängning av lysdioderna i mörkret = energibesparing
  • Standardfärg RAL 6024 trafikgrön
  • Finns som tillval i färgerna vit (RAL 9016) och grå (RAL 7032)
Möjliga användningsområden:
  • Övervakning av seminarierum, klassrum, föreläsningssalar, dagis
  • för alla rum där människor vistas länge och regelbundet
  • Pålitlig påminnelse för regelbunden tågventilation
Den optiska varningsanordningen upptäcker ökade nivåer av CO2 -föroreningar inomhusområden som regelbundet besöks av ett stort antal människor. Normalt klassrum, föreläsningssalar, konferensrum, men också produktionsanläggningar, kontor i öppen planlösning och i allmänhet evenemangsrum och alla interiörrum. 1400 ppm CO2 i rumsluften anses redan vara mycket dålig luft, den maximala arbetsplatskoncentrationen MAK i Tyskland är 5000 ppm, CO2 -Ampel SCHOOL påminner med sitt gula ljus redan från 1000 ppm enligt en rekommendation från RKI för omfattande dragventilation av rummet. Den som hela tiden måste andas in dålig och inaktuell luft blir trött och förlorar betydligt sin förmåga att prestera och koncentrera sig. Detta är särskilt märkbart när man studerar och arbetar.
Immunsystemet försvagas också eller, om luften alltid är frisk, märkbart förstärkt och stabiliserat, vilket är möjligt på öppna kontor. kan även läsas på sjukdagarna under året.
Det enda botemedlet för dålig luft är regelbunden dragventilation, som ofta och ofta glöms bort. Det är just här CO2 -trafikljuset spelar in. Det varnar inte bara vid kraftigt ökade skadliga koncentrationer, utan lär dem också att ventilera i god tid, redan innan den högsta varningsnivån aktiveras.

Vanliga frågor:

Hur många kvadratmeter täcker ett trafikljus?
CO2 från andningsluften fördelas ganska homogent i rummet. Ett trafikljus är tillräckligt i klassrummen, ett vanligt gym bör vara utrustat med 2 trafikljus och ett Pax400 -auditorium kanske med 3 eller 4 trafikljus. Detta är också relaterat till rumsgeometri och kan inte uttryckas i allmänna termer i kvadratmeter.

Förblir enheten kontinuerlig i 24 timmar eller måste den slås på varje gång rummet används?
Trafikljuset och den medföljande strömförsörjningen är lämpliga för båda alternativen. En ljussensor är installerad i trafikljuset, som släcker lysdioderna efter 10 minuters mörker och omedelbart tänder dem igen när ljuset är starkt, vilket automatiskt sparar energi på natten när rummet inte används.

Hur lång tid behöver enheten efter att den har slagits på tills den är klar att användas?
Alla initialiseringsprocesser och självtester slutförs på cirka 180 sekunder och den första meningsfulla utvärderingen sker med resultatet visas omedelbart. Under denna startfas blinkar den lägsta nivån grönt.

Instruktionerna säger, test efter 5 år. Hur går det?
I grund och botten kan du kontrollera sensorn själv. Ta helt enkelt ett djupt andetag och blåsa försiktigt mot skyddsgallret med utspända läppar. CO2 -värdet för luften du andas är mycket hög med några 10 000 ppm; den snabba ökningen är absolut atypisk för normal rumsluft. Trafikljuset märker detta och reagerar med ett direkt hopp till den röda varningsnivån. Sensorns grundfunktion är nu testad. Du kan också skicka oss trafikljuset för ett kostnadsfritt fabrikstest, under vilket vi kan justera sensorn. Om vi måste byta ut sensorn får du ett rabatterat byteserbjudande, precis som med alla andra gasdetektorer från vårt företag. Regelbunden eller daglig tågventilation hjälper också trafikljuset att uppnå större och längre tillförlitlighet. De 5 åren är en bra guide, vi antar att sensorn kommer att hålla mycket längre. Men som vanligt med sensorteknik kan detta aldrig garanteras.

På vilken sida och på vilken höjd ska trafikljuset installeras?
Speciellt i klassrum för vilka denna trafikljusversion är optimerad är det lämpligt att montera den i lärarens synfält, men utanför synfältet för eleverna för att inte distrahera dem i onödan. I klassisk frontal undervisning, på bakväggen vid medelhög eller något högre rumshöjd, mitt mellan fönster och dörrar. Utandad CO2 värms inledningsvis upp av kroppstemperaturen och fördelas ganska homogent i rummet, särskilt när flera personer är i samma rum. Om luften generellt är dålig hittar du knappast en plats i rummet som bara innehåller bra luft. Därför bör positionsbestämningen för trafikljuset inte överskattas. Installation precis bredvid ett permanent lutande fönster är naturligtvis inte tillrådligt.
Du får din personliga 150 Kr kupong tillsammans med din orderbekräftelse
Voucher
Handla för över 2000 Kr och få ett presentkort på 150 Kr för nästa beställning
150 Kr Voucher badge background image
3038,94 kr* 2431,15 kr Netto 4982,72 kr * (39,01% sparat)

*inkl. moms fraktkostnader

Gratis leverans!

Leveranstid 6 till 8 arbetsdagar

Betala säkert Betala säkert
Schabus CO2 -trafikljus "Skola", grön, utan akustiskt larm RAL 6024, 400250
Schabus CO2 -trafikljus "Skola", grön, utan akustiskt larm RAL 6024, 400250
Lägg till denna artikel och njut av snabb frakt
Badge-Fire Populär produkt! Över 7 personer har redan den i sin kundvagn
Badge-Package Fri frakt - direkt från tillverkaren!
Badge-Medal Bästsäljare i butiken!
Beprövad produkt
Beprövad produkt
De främsta internationella varumärkena litar redan på oss!
Adidas
Allianz
Biontech
Continental
Deutsche Bahn
Deutsche Bundesbank
Hilton
Lürssen
Lufthansa
Netflix
REWE
Siemens
Tesla
Volkswagen
Zech
Zurich Insurance Group
Schabus
Direkt samarbete med tillverkaren
400250
4044764004412
  • Driftspänning: 12 V DC från den medföljande nätadaptern
  • Trafikljus / strömförsörjningsledning: ca 80 cm / ca 150 cm
  • Skyddsklass: IP 20
  • Sensortyp: NDIR infraröd, intern
  • Utlösningskoncentrationer: ca 1000 ppm gul / 2000 ppm röd
  • högsta utlösningskoncentration CO2: ca 2000 ppm
  • Sensor mätområde: 400 - 3000/5000 ppm (+/- 100 ppm/5%)
  • Funktionsområdessensor: +5 grader C / +45 grader C
  • Luftfuktighet (miljö): 5-90% RH (icke-kondenserande)
  • Ljuskälla: LED-lampor med lång livslängd med automatisk nattavstängning
  • Mått (HxDxD): 303 x 55 x 80 mm

  • Leveransomfattning:
  • CO2 -trafikljus med 0,8 m bly och väggmonteringsset
  • Plug-in strömförsörjningsenhet med 1,5 m ledning och fatkontakt
  • Bruksanvisning och informationskort
  • OBS: Stativfot ingår inte! - kan beställas som tillval
Schabus CO2 -trafikljus "Skola", grön, utan akustiskt larm RAL 6024, 400250, 4044764004412... mer
Schabus CO2 -trafikljus "Skola", grön, utan akustiskt larm RAL 6024, 400250, 4044764004412

Funktioner:
  • Enkel installation utan elektriker, väggmontering
  • optisk display, från 1000 sidor per minut gul, från 2000 sidor per minut i rött
  • anpassad elektronik för störningsfri undervisning
  • Detektion av koldioxid (CO2) från inaktuell luft
  • intern infraröd sensor 3000ppm (+/- 0,01% vol.)
  • automatisk avstängning av lysdioderna i mörkret = energibesparing
  • Standardfärg RAL 6024 trafikgrön
  • Finns som tillval i färgerna vit (RAL 9016) och grå (RAL 7032)
Möjliga användningsområden:
  • Övervakning av seminarierum, klassrum, föreläsningssalar, dagis
  • för alla rum där människor vistas länge och regelbundet
  • Pålitlig påminnelse för regelbunden tågventilation
Den optiska varningsanordningen upptäcker ökade nivåer av CO2 -föroreningar inomhusområden som regelbundet besöks av ett stort antal människor. Normalt klassrum, föreläsningssalar, konferensrum, men också produktionsanläggningar, kontor i öppen planlösning och i allmänhet evenemangsrum och alla interiörrum. 1400 ppm CO2 i rumsluften anses redan vara mycket dålig luft, den maximala arbetsplatskoncentrationen MAK i Tyskland är 5000 ppm, CO2 -Ampel SCHOOL påminner med sitt gula ljus redan från 1000 ppm enligt en rekommendation från RKI för omfattande dragventilation av rummet. Den som hela tiden måste andas in dålig och inaktuell luft blir trött och förlorar betydligt sin förmåga att prestera och koncentrera sig. Detta är särskilt märkbart när man studerar och arbetar.
Immunsystemet försvagas också eller, om luften alltid är frisk, märkbart förstärkt och stabiliserat, vilket är möjligt på öppna kontor. kan även läsas på sjukdagarna under året.
Det enda botemedlet för dålig luft är regelbunden dragventilation, som ofta och ofta glöms bort. Det är just här CO2 -trafikljuset spelar in. Det varnar inte bara vid kraftigt ökade skadliga koncentrationer, utan lär dem också att ventilera i god tid, redan innan den högsta varningsnivån aktiveras.

Vanliga frågor:

Hur många kvadratmeter täcker ett trafikljus?
CO2 från andningsluften fördelas ganska homogent i rummet. Ett trafikljus är tillräckligt i klassrummen, ett vanligt gym bör vara utrustat med 2 trafikljus och ett Pax400 -auditorium kanske med 3 eller 4 trafikljus. Detta är också relaterat till rumsgeometri och kan inte uttryckas i allmänna termer i kvadratmeter.

Förblir enheten kontinuerlig i 24 timmar eller måste den slås på varje gång rummet används?
Trafikljuset och den medföljande strömförsörjningen är lämpliga för båda alternativen. En ljussensor är installerad i trafikljuset, som släcker lysdioderna efter 10 minuters mörker och omedelbart tänder dem igen när ljuset är starkt, vilket automatiskt sparar energi på natten när rummet inte används.

Hur lång tid behöver enheten efter att den har slagits på tills den är klar att användas?
Alla initialiseringsprocesser och självtester slutförs på cirka 180 sekunder och den första meningsfulla utvärderingen sker med resultatet visas omedelbart. Under denna startfas blinkar den lägsta nivån grönt.

Instruktionerna säger, test efter 5 år. Hur går det?
I grund och botten kan du kontrollera sensorn själv. Ta helt enkelt ett djupt andetag och blåsa försiktigt mot skyddsgallret med utspända läppar. CO2 -värdet för luften du andas är mycket hög med några 10 000 ppm; den snabba ökningen är absolut atypisk för normal rumsluft. Trafikljuset märker detta och reagerar med ett direkt hopp till den röda varningsnivån. Sensorns grundfunktion är nu testad. Du kan också skicka oss trafikljuset för ett kostnadsfritt fabrikstest, under vilket vi kan justera sensorn. Om vi måste byta ut sensorn får du ett rabatterat byteserbjudande, precis som med alla andra gasdetektorer från vårt företag. Regelbunden eller daglig tågventilation hjälper också trafikljuset att uppnå större och längre tillförlitlighet. De 5 åren är en bra guide, vi antar att sensorn kommer att hålla mycket längre. Men som vanligt med sensorteknik kan detta aldrig garanteras.

På vilken sida och på vilken höjd ska trafikljuset installeras?
Speciellt i klassrum för vilka denna trafikljusversion är optimerad är det lämpligt att montera den i lärarens synfält, men utanför synfältet för eleverna för att inte distrahera dem i onödan. I klassisk frontal undervisning, på bakväggen vid medelhög eller något högre rumshöjd, mitt mellan fönster och dörrar. Utandad CO2 värms inledningsvis upp av kroppstemperaturen och fördelas ganska homogent i rummet, särskilt när flera personer är i samma rum. Om luften generellt är dålig hittar du knappast en plats i rummet som bara innehåller bra luft. Därför bör positionsbestämningen för trafikljuset inte överskattas. Installation precis bredvid ett permanent lutande fönster är naturligtvis inte tillrådligt.
Frågor om artikeln
Din fråga:
Personlig information:
Fortsätt handla
400250
Senast tittat på