carte-bleue Hardware Software Agrar Bau und Handwerk dhl dpd Elektronik und Elektrotechnik fax Hotel Gastronomie Betriebs und Lagerausstattung Arbeitsschutz gls hermes Haus und Gebaeudetechnik hook storno cog Industriebedarf info mail mastercard notepad Buerobedarf ok paiement_d_avance_icon paypal phone rechnung sale search sofortueberweisung tnt ups visa Vorkasse Pagamento anticipato Vooruitbetaling iDeal voucher Warenkorb
Checkout
sparad
Free
Shipping
sparad
Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Vanliga frågor




Hjälpteman




Denna webbplats skyddas av recaptcha och det är Googles Uppgiftsskyddsbestämmelser och Användningsvillkor som gäller.



Stänga
Artikel
Antal
Styckpris
Tillbaka
Fortsätt
Tillbaka
Fortsätt

Nästan klart!- Här tar vi över.

När du klickar på skicka-knappen sparas din förfrågan i vårt system och handläggs av oss så snart som möjligt.
All ytterligare information kommer vi att skicka dig via e-post inom kort.
Förfrågan skickas...
Filuppladdning 0%
Skicka
Tillbaka
1. Urval
2. Orsak
3. Skicka
Går du med på en rabatt för den här artikeln?


Vi behöver bilder av defekten för att kunna behandla ditt klagomål.
Tillåtna filformat: PNG, GIF, JPG, WEBP, BMP

*
Filen kunde inte behandlas. Försök igen med en bildfil.
Med den här filen överskrider du uppladdningsgränsen.
Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua. At vero eos et accusam et justo duo dolores et ea rebum. Stet clita kasd gubergren, no sea takimata sanctus est Lorem ipsum dolor sit amet.


Starta förfrågan
Välj en beställning eller en artikel.
När du klickar på skicka-knappen sparas din förfrågan i vårt system och handläggs av oss så snart som möjligt.
All ytterligare information kommer vi att skicka dig via e-post inom kort.
Här har du möjligheten att lämna ytterligare information om din förfrågan.
Stänga

Får att få produktspecifik information är det bara att klicka dig fram till aktuell produktsida och klicka på knappen ”Frågor om produkten”.

I följande bild visar vi hur du gör för att ställa en förfrågan. Dessa funktioner finns under alla produkter som vi erbjuder. Vi ser fram emot ditt meddelande!

Om vi inte har en produkt i butiken kan du använda vår 360°-anskaffningsservice. Vi anskaffar allt åt dig – allt från gem till grävmaskiner.

Oavsett vilken produkt du behöver: det är bara att fråga oss, så skickar vi en icke-bindande offert på just den produkten, inom två arbetsdagar och helt utan kostnad.

360°-upphandlingsservice

För musen upp till bildskärmens övre högerhörn och klicka på REGISTRERA. Du kommer då till vår registreringssida.

Fyll i de obligatoriska fälten sanningsenligt, så att varorna levereras till rätt adress. Skapa ett säkert lösenord. För att lösenordet ska vara säkert rekommenderar vi att det är minst 8 tecken långt, innehåller specialtecken, siffror samt både stora och små bokstäver. Kom ihåg ditt lösenord och email-adressen som du använder, eftersom du kommer att behöva dem för framtida inloggningar.

Bekräfta dina uppgifter genom att klicka på knappen ”Fortsätt”. Du kommer då att skickas vidare till ditt användarkonto. Här kan du alltid lägga till fler leverans- och faktureringsadresser, eller ändra dina personuppgifter.

Skapa kundkonto

För att kunna använda Help Centre-funktionen fullt ut, t.ex. för att kontrollera status för din beställning, behöver du först tillgång till ditt gästkonto.

För att aktivera ditt konto anger du den e-postadress som du använde för att göra din beställning och begär aktivering av ditt kundkonto.

Aktivera konto

I ditt användarkonto kan du när som helst ändra personuppgifter ditt namn, din e-post?adress och ditt lösenord.

Under adresser kan du hantera dina leverans- och fakturaadresser. Du kan lagra så många adresser du vill och använda dem som leverans- eller faktureringsadresser om det behövs.

I ditt användarkonto kan du även se dina betalningssätt och – om så önskas – även ändra dem.

Klicka på respektive ”Ändra?"-knapp för att spara dina uppgifter.
Dina ändringar bekräftar du alltid genom användning av ”Spara?”-knappen.

Har du glömt lösenordet till ditt användarkonto? Inga problem, sånt händer.

Ange bara din email-adress i motsvarande fält. Så snart du har skickat din förfrågan får du ett bekräftelsemail från oss. Klicka på länken i mailet för att ändra ditt lösenord.

Ändra lösenord

PROFISHOP följer det innovativa konceptet att alla beställningsbara produkter levereras direkt från respektive tillverkare. Det är det enda sättet för oss att garantera att du får bästa pris, eftersom vi utesluter alla mellanhänder.

Leverans till utlandet

Erbjudandet på PROFISHOP.de riktar sig främst mot kunder i Tyskland. Vår anskaffningsplattform finns utöver det i följande länder:

Leverans med spedition

Om det inte är möjligt att skicka din beställning som paket, pga. volym eller vikt, skickas varan med spedition.

Leverans med speditionsfirma avtalas i princip före leveransen via telefon mellan dig och aktuell speditör.

Leverans till packstation

Leverans till packstation är inte möjligt.

Vad kostar frakten?

Om värdet på dina varor understiger 500,00 SEK (inkl. moms) beräknar vi en fraktkostnad på 60 SEK (inkl. moms).

Om värdet på dina varor överstiger 500,00 SEK (inkl. moms) är frakten gratis.

Hur snabbt får jag min beställning/en artikel?

Måna produkter på vår anskaffningsplattform kan levereras från respektive tillverkare inom 48 timmar, och kan levereras på några dagar.

Den faktiska leveranstiden anges alltid på artiklarnas respektive produktsida. Om du har valt förskottsbetalning som betalningsmetod, börjar den logistiska bearbetningen först efter mottagen betalning.

Leveranstiden som anges på produktsidan gäller försändelser inom Tyskland med undantag för Nord- och Östersjööarna. För leveranser till Nord- och Östersjööarna förlängs leveranstiden och eventuellt tillkommer en öavgift.

Går det att få en artikel snabbare levererad?

De angivna leveranstiderna är avstämda med våra tillverkare så att du får din beställning så snabbt som möjligt. Tyvärr kan vi inte erbjuda kortare leveranstider.

I enstaka fall är det ev. möjligt att ordna med expressleverans. Om så är möjligt avgörs från fall till fall. Skicka oss gärna en förfrågan med knappen ”Frågor om produkten” på produktsidan.



PayPal

På PROFISHOP kan du säkert och enkelt betala med PayPal. Efter att du har lagt beställningen skickas du direkt vidare till PayPal. På PayPal-sidan kan du antingen logga in på ditt befintliga PayPal-konto och bekräfta betalningen, eller använda PayPal som gäst, utan konto, och bekräfta betalningen.

Så fort vi har bokat beställningen, kommer den att hanteras och varan kommer att skickas från vår tillverkarpartner.



Förskottsbetalning

Beloppet för din beställning överför du till vårt bankkonto. Observera att vi bara kan leverera din beställning efter att hela beloppet har inkommit på vårt konto.

Våra bankuppgifter är:
Betalningsmottagare: PROFISHOP GmbH
IBAN: DE74 7505 0000 0800 1091 83
BIC: BYLADEM1RBG
Bank: Sparkasse Regensburg

Ange syftesförklaringen som du har fått via email som meddelande för banköverföringen, och betala alltid enskilda beställningar separat, så att de tilldelas automatiskt.

Har du redan fört över pengar till oss? Observera att beloppet reserveras på ditt konto direkt, men att det tar 1.3 bankdagar för pengarna att nå vårt konto. Så snart vi har tagit emot din betalning skickas din beställning till dig inom den angivna leveranstiden.



Kreditkort

Du kan också använda kreditkort för att lätt och bekvämt betala din beställning från PROFISHOP.

Vi accepterar Master Card, Visa och American Express. Dina kreditkortsuppgifter överförs krypterat med SSL, vilket innebär att din betalning med kreditkort på PROFISHOP sker med högsta möjliga säkerhetsstandard. Följ alltid anvisningarna noga, så att vi kan behandla din beställning så snabbt som möjligt.

Eftersom leveransen skickas från respektive tillverkare, används alla vanliga paketförsändelsetjänster och speditörer (vid spedition). Till dessa hör exempelvis DHL, DPD, GLS, Hermes, TNT och UPS.

Vid leverans av speditionsvaror använder våra tillverkarpartners flera olika speditörer. Vid frakt med speditör aviseras leveransen i regel i förväg.

Är du tillverkare och vill erbjuda dina varor på vår plattform? Vi tackar för intresset och vill gärna veta om dina produkter kan berika sortimentet på PROFISHOP.

Om du har specifika behov kan du låta oss veta.

Skriv din fråga i formuläret och skicka det. Vår kundtjänst svarar på dina frågor så snabbt de kan.

Om du vill veta var din beställning är tar vi gärna kontakt med aktuell tillverkare för att få leveransstatus på din beställning.

Välj bara din beställning i förfarandet som följer och skicka din förfrågan.

Starta förfrågan
Välj den beställning vars leveransstatus du vill ta reda på:
Genom att skicka din förfrågan kontaktar vi omedelbart respektive tillverkare för att ta reda på din beställnings leveransstatus. Så snart vi har ny information om ditt ärende kommer vår kundtjänst att höra av sig till dig omedelbart.

Om du vill makulera din beställning eller enskilda artiklar är det bara att skicka oss en förfrågan.

I följande makuleringsförfarande ombeds du att beskriva vilken beställning eller artikel det handlar om. Efter att du har valt produkten som ska makuleras och skickat din förfrågan tar vi hand om resten.

Observera att det bara går att makulera beställningar som inte har levererats ännu.

Om du redan har tagit emot varorna kan du ångra köpet inom 14 dagar. Använd då följande formulär. formulär.

Starta förfrågan
Välj vilken artikel eller beställning du vill annullera:
Genom att skicka in din förfrågan kommer vi att bearbeta annulleringen av dina valda artiklar eller beställningen. Du kommer då att få ett e?postmeddelande med statusen för din ansökan om annullering.
Härmed ansöker jag om annullering av min beställning som ännu inte har levererats.

Tyvärr är det inte tekniskt möjligt att lägga till artiklar i, eller ändra, en pågående beställning.

Om du vill lägga till en artikel kan du helt enkelt lägga en ny beställning med den önskade artikeln.

Du får automatiskt en beställningsbekräftelse till din email-adress direkt efter att du har lagt en beställning. Efter att vi har kontrollerat din beställning får du ytterligare ett email med en uppdragsbekräftelse som PDF-bilaga. I denna uppdragsbekräftelse ser du också vilken senaste leveransdag är.

Om du inte har fått någon orderbekräftelse eller uppdragsbekräftelse kan du börja med att kontrollera din skräppostmapp. Eller skrev du kanske fel när du angav din email-adress under registreringen? Du kan se vilken email-adress du har registrerat på ditt användarkonto, under Personuppgifter, och ändra den om det behövs.

Starta förfrågan
Välj den beställning vars orderbekräftelse du inte har fått:
Genom att skicka din förfrågan utreder vi de faktiska omständigheterna så snabbt som möjligt och skickar dig den saknade orderbekräftelsen till den e?post?adress du har angett.
Jag har ännu inte fått någon orderbekräftelse för den valda beställningen.

Om dina varor ännu inte har skickats kan vi kontrollera om det går att ändra din leveransadress i efterhand.

Välj beställningen, för vilken du vill ändra leveransadress, i följande förfarande. Om det inte går att ändra får du ett meddelande om detta från vår kundtjänst.

Starta förfrågan
Välj den beställning vars leveransadress du vill ändra:
Genom att skicka in din förfrågan kommer vi omedelbart att undersöka om det fortfarande är möjligt att ändra leveransadressen för den beställning du har valt. Du kommer att få ytterligare information till den e?post?adress du har angett.
Mata in din nya leveransadress här
Min nya leveransadress är:

Företag:
Namn:
Gata och husnummer:
Postnummer och ort:
Du kan enkelt begära att få tillbaka varor som du redan har fått.

Välj helt enkelt beställningen eller respektive produkt och ange orsaken till returen. När du har skickat din begäran kommer vi att behandla den omedelbart. Du kommer att informeras om detta av vår returavdelning.

Starta förfrågan
Välj vilken eller vilka artiklar eller vilken beställning du vill returnera:
Genom att skicka in din begäran kommer vi att behandla den begärda returen av dina valda artiklar. Du kommer att få ett e-postmeddelande från oss om statusen på din begäran i god tid.
En eller flera artiklar i din beställning har inte kommit fram ännu?

Välj helt enkelt de relevanta artiklarna, ange felet/den saknade delen av artikeln och skicka begäran. Vi kommer omedelbart att kontakta tillverkaren/leverantören och återkomma till dig.

Starta förfrågan
Välj vilka artiklar du ännu inte har fått:
Genom att skicka in din begäran kommer vi att ta hand om var dina utvalda föremål befinner sig. Du kommer att få ett e-postmeddelande från oss om statusen på din begäran i god tid.
Beställningen har anlänt men enskilda delar av varan saknas eller är skadade.

Det är bara att välja relevanta objekt och skicka in begäran. Vi kontaktar tillverkaren/leverantören och återkommer till dig.

Starta förfrågan
Välj vilka artiklar som saknas eller är skadade:
Meddela oss vilka delar som saknas eller är skadade:
Genom att skicka din begäran kontaktar vi tillverkaren/leverantören. Du kommer omedelbart att få ett e-postmeddelande från oss om statusen på din förfrågan.
Du har ännu inte fått en kreditnota för din retur?

Välj bara de artiklar som du redan har returnerat och skicka in begäran. Vi tar sedan hand om din kreditnota och återkommer till dig.

Starta förfrågan
Välj de artiklar som du redan har returnerat:
Genom att skicka din begäran tar vi hand om din kredit. Du kommer att få ett e-postmeddelande från oss om statusen på din begäran i god tid.
Om du har fått en påminnelse från oss trots att varorna ännu inte har levererats kan det bero på en försenad leverans.

Ange i följande process vilken beställning eller vilka artiklar det rör sig om. Efter att ha kontrollerat statusen kommer vi att placera en påminnelse om leveransen fortfarande inte är slutförd.

Starta förfrågan
Välj den eller de beställningar för vilka du har fått en påminnelse trots att du inte har fått leveransen:
När du skickar din förfrågan till oss kontrollerar vi om leveransen kan försenas. Vi kommer omedelbart att kontakta respektive tillverkare för att klargöra din begäran. Du kommer att få ytterligare information via e-post.


PayPal

På PROFISHOP kan du säkert och enkelt betala med PayPal. Efter att du har lagt beställningen skickas du direkt vidare till PayPal. På PayPal-sidan kan du antingen logga in på ditt befintliga PayPal-konto och bekräfta betalningen, eller använda PayPal som gäst, utan konto, och bekräfta betalningen.

Så fort vi har bokat beställningen, kommer den att hanteras och varan kommer att skickas från vår tillverkarpartner.



Förskottsbetalning

Beloppet för din beställning överför du till vårt bankkonto. Observera att vi bara kan leverera din beställning efter att hela beloppet har inkommit på vårt konto.

Våra bankuppgifter är:
Betalningsmottagare: PROFISHOP GmbH
IBAN: DE74 7505 0000 0800 1091 83
BIC: BYLADEM1RBG
Bank: Sparkasse Regensburg

Ange syftesförklaringen som du har fått via email som meddelande för banköverföringen, och betala alltid enskilda beställningar separat, så att de tilldelas automatiskt.

Har du redan fört över pengar till oss? Observera att beloppet reserveras på ditt konto direkt, men att det tar 1.3 bankdagar för pengarna att nå vårt konto. Så snart vi har tagit emot din betalning skickas din beställning till dig inom den angivna leveranstiden.



Kreditkort

Du kan också använda kreditkort för att lätt och bekvämt betala din beställning från PROFISHOP.

Vi accepterar Master Card, Visa och American Express. Dina kreditkortsuppgifter överförs krypterat med SSL, vilket innebär att din betalning med kreditkort på PROFISHOP sker med högsta möjliga säkerhetsstandard. Följ alltid anvisningarna noga, så att vi kan behandla din beställning så snabbt som möjligt.

Av skatterättsliga skäl är det inte tillåtet att ändra faktureringsadress för en lagd beställning.

Om du ändå vidhåller din rätt att ändra faktureringsadress, ber vi dig att kontakta vår ekonomiavdelning.

1. Varför har jag inte fått någon faktura ännu?

Du får din faktura separat till din angivna email-adress efter att du har fått dina varor – den är inte en del av leveransen.

Om du inte har fått någon faktura en vecka efter leverans ber vi dig att kontrollera din skräppostmapp.

Om den inte finns där heller ber vi dig att välja din beställning i följande förfarandet och skicka en förfrågan.

2. Vad gör jag om jag får en felaktig faktura?

Om du har fått en felaktig faktura ber vi dig att, i följande förfarande, ge en kort beskrivning av felet samt att ange faktura- och ordernummer. Vi försöker då lösa ditt problem så snabbt vi kan.

3. Varför har jag inte fått något tillgodokvitto ännu?

Vid retur eller rabatt i efterhand får du ett tillgodokvitto.

Bortsett från fall med rabatt får du den som tidigast när vi har tagit emot den returnerade artikeln och har kunnat koppla den till din beställning.

Om du inte har fått något tillgodokvitto efter 14 dagar efter att du skickade returen, ber vi dig att skicka oss en förfrågan.

Starta förfrågan
Välj den beställning det gäller:
Genom att skicka in din förfrågan kommer vi att granska ditt ärende och sedan kontakta dig via e?post.

Det verkar som att vi inte har kunnat koppla din betalning till din faktura.

Välj din beställning i förfarandet som följer och ladda upp överföringskvittensen.

Efter att du har skickat till förfrågan tar vår ekonomiavdelning omgående hand om ditt fall.

Starta förfrågan
Välj den beställning som du trots betalning fått en påminnelse för:
Genom att skicka in din förfrågan kommer vi att undersöka händelsen och informera dig omedelbart om nyheter via e?post.

Om du inte har fått någon ersättning efter 14 dagar efter att du skickade returen, ber vi dig att skicka oss en förfrågan.

Starta förfrågan
Välj den beställning som du saknar ersättning för:
Genom att skicka in din förfrågan kommer vi att undersöka varför du ännu inte har fått din ersättning. Du kommer att få ytterligare information till den e?post?adress du har angett.

I ditt användarkonto kan du alltid ändra betalningsmetod.

Om du har fått en påminnelse från oss, trots att varorna inte har levererats ännu, kan orsaken var en leveransfördröjning.

Ange vilken beställning det handlar om i följande förfarande. Vi kommer då att omgående att sätta dig i förbindelse med aktuell tillverkare, för att lösa ditt problem.

När saken är uppklarad stoppar vi alla påminnelser i systemet.

Starta förfrågan
Välj den beställning som du trots saknad leverans fått en påminnelse för:
Genom att skicka in din förfrågan kommer vi att undersöka om en försenad leverans föreligger. Vi kommer sedan att kontakta respektive tillverkare omedelbart för att klara upp din förfrågan. Ytterligare information får du av vår kundtjänst via e?post.

För att vi ska kunna koppla din PayPal-betalning till din beställning ber vi dig att välja din beställning i följande process. Sedan behöver du bara ange din PayPal-transaktionskod i motsvarande fält och skicka.

Överföra kod
Genom att skicka PayPal-transaktionskoden tilldelar vi din betalning till beställningen. När fakturabeloppet har betalats kommer din vara att överlämnas till leveransen snarast.
Hiermit bestätigen Sie, dass Sie der stichprobenartigen Umfrage zur Beurteilung unserer Servicequalität zustimmen. Die Zustimmung kann jederzeit im Nachgang widerrufen werden, indem Sie eine E-Mail an [email protected] schreiben. Für die Übermittlung entstehen keine anderen Kosten als die Übermittlungskosten nach Ihrem Basistarif.
Fälten som är markerade med en * är obligatoriska.
Fälten som är markerade med en * är obligatoriska.
Fälten som är markerade med en * är obligatoriska.
Fälten som är markerade med en * är obligatoriska.
Fälten som är markerade med en * är obligatoriska.
Fälten som är markerade med en * är obligatoriska.
Fälten som är markerade med en * är obligatoriska.
Fälten som är markerade med en * är obligatoriska.
Fälten som är markerade med en * är obligatoriska.
Fälten som är markerade med en * är obligatoriska.