Helpcenter
Inga problem! Det är precis det 360°-anskaffningsservicen är till för.
Denna webbplats skyddas av recaptcha och det är Googles Uppgiftsskyddsbestämmelser och Användningsvillkor som gäller.
Nästan klart!- Här tar vi över.
All ytterligare information kommer vi att skicka dig via e-post inom kort.
Vi behöver bilder av defekten för att kunna behandla ditt klagomål.
Tillåtna filformat: PNG, GIF, JPG, WEBP, BMP
All ytterligare information kommer vi att skicka dig via e-post inom kort.
Får att få produktspecifik information är det bara att klicka dig fram till aktuell produktsida och klicka på knappen ”Frågor om produkten”.
I följande bild visar vi hur du gör för att ställa en förfrågan. Dessa funktioner finns under alla produkter som vi erbjuder. Vi ser fram emot ditt meddelande!
Om vi inte har en produkt i butiken kan du använda vår 360°-anskaffningsservice. Vi anskaffar allt åt dig – allt från gem till grävmaskiner.
Oavsett vilken produkt du behöver: det är bara att fråga oss, så skickar vi en icke-bindande offert på just den produkten, inom två arbetsdagar och helt utan kostnad.
För musen upp till bildskärmens övre högerhörn och klicka på REGISTRERA. Du kommer då till vår registreringssida.
Fyll i de obligatoriska fälten sanningsenligt, så att varorna levereras till rätt adress. Skapa ett säkert lösenord. För att lösenordet ska vara säkert rekommenderar vi att det är minst 8 tecken långt, innehåller specialtecken, siffror samt både stora och små bokstäver. Kom ihåg ditt lösenord och email-adressen som du använder, eftersom du kommer att behöva dem för framtida inloggningar.
Bekräfta dina uppgifter genom att klicka på knappen ”Fortsätt”. Du kommer då att skickas vidare till ditt användarkonto. Här kan du alltid lägga till fler leverans- och faktureringsadresser, eller ändra dina personuppgifter.
För att aktivera ditt konto anger du den e-postadress som du använde för att göra din beställning och begär aktivering av ditt kundkonto.
Aktivera konto
I ditt användarkonto kan du när som helst ändra personuppgifter ditt namn, din e-post?adress och ditt lösenord.
Under adresser kan du hantera dina leverans- och fakturaadresser. Du kan lagra så många adresser du vill och använda dem som leverans- eller faktureringsadresser om det behövs.
I ditt användarkonto kan du även se dina betalningssätt och – om så önskas – även ändra dem.
Klicka på respektive ”Ändra?"-knapp för att spara dina uppgifter.
Dina ändringar bekräftar du alltid genom användning av ”Spara?”-knappen.
Har du glömt lösenordet till ditt användarkonto? Inga problem, sånt händer.
Ange bara din email-adress i motsvarande fält. Så snart du har skickat din förfrågan får du ett bekräftelsemail från oss. Klicka på länken i mailet för att ändra ditt lösenord.
PROFISHOP följer det innovativa konceptet att alla beställningsbara produkter levereras direkt från respektive tillverkare. Det är det enda sättet för oss att garantera att du får bästa pris, eftersom vi utesluter alla mellanhänder.
Leverans till utlandet
Erbjudandet på PROFISHOP.de riktar sig främst mot kunder i Tyskland. Vår anskaffningsplattform finns utöver det i följande länder:
Leverans med spedition
Om det inte är möjligt att skicka din beställning som paket, pga. volym eller vikt, skickas varan med spedition.
Leverans med speditionsfirma avtalas i princip före leveransen via telefon mellan dig och aktuell speditör.
Leverans till packstation
Leverans till packstation är inte möjligt.
Vad kostar frakten?
Om värdet på dina varor understiger 500,00 SEK (inkl. moms) beräknar vi en fraktkostnad på 60 SEK (inkl. moms).
Om värdet på dina varor överstiger 500,00 SEK (inkl. moms) är frakten gratis.
Hur snabbt får jag min beställning/en artikel?
Måna produkter på vår anskaffningsplattform kan levereras från respektive tillverkare inom 48 timmar, och kan levereras på några dagar.
Den faktiska leveranstiden anges alltid på artiklarnas respektive produktsida. Om du har valt förskottsbetalning som betalningsmetod, börjar den logistiska bearbetningen först efter mottagen betalning.
Leveranstiden som anges på produktsidan gäller försändelser inom Tyskland med undantag för Nord- och Östersjööarna. För leveranser till Nord- och Östersjööarna förlängs leveranstiden och eventuellt tillkommer en öavgift.
Går det att få en artikel snabbare levererad?
De angivna leveranstiderna är avstämda med våra tillverkare så att du får din beställning så snabbt som möjligt. Tyvärr kan vi inte erbjuda kortare leveranstider.
I enstaka fall är det ev. möjligt att ordna med expressleverans. Om så är möjligt avgörs från fall till fall. Skicka oss gärna en förfrågan med knappen ”Frågor om produkten” på produktsidan.
PayPal
På PROFISHOP kan du säkert och enkelt betala med PayPal. Efter att du har lagt beställningen skickas du direkt vidare till PayPal. På PayPal-sidan kan du antingen logga in på ditt befintliga PayPal-konto och bekräfta betalningen, eller använda PayPal som gäst, utan konto, och bekräfta betalningen.
Så fort vi har bokat beställningen, kommer den att hanteras och varan kommer att skickas från vår tillverkarpartner.
Förskottsbetalning
Beloppet för din beställning överför du till vårt bankkonto. Observera att vi bara kan leverera din beställning efter att hela beloppet har inkommit på vårt konto.
Våra bankuppgifter är:
Betalningsmottagare: PROFISHOP GmbH
IBAN: DE74 7505 0000 0800 1091 83
BIC: BYLADEM1RBG
Bank: Sparkasse Regensburg
Ange syftesförklaringen som du har fått via email som meddelande för banköverföringen, och betala alltid enskilda beställningar separat, så att de tilldelas automatiskt.
Har du redan fört över pengar till oss? Observera att beloppet reserveras på ditt konto direkt, men att det tar 1.3 bankdagar för pengarna att nå vårt konto. Så snart vi har tagit emot din betalning skickas din beställning till dig inom den angivna leveranstiden.
Kreditkort
Du kan också använda kreditkort för att lätt och bekvämt betala din beställning från PROFISHOP.
Vi accepterar Master Card, Visa och American Express. Dina kreditkortsuppgifter överförs krypterat med SSL, vilket innebär att din betalning med kreditkort på PROFISHOP sker med högsta möjliga säkerhetsstandard. Följ alltid anvisningarna noga, så att vi kan behandla din beställning så snabbt som möjligt.
Eftersom leveransen skickas från respektive tillverkare, används alla vanliga paketförsändelsetjänster och speditörer (vid spedition). Till dessa hör exempelvis DHL, DPD, GLS, Hermes, TNT och UPS.
Vid leverans av speditionsvaror använder våra tillverkarpartners flera olika speditörer. Vid frakt med speditör aviseras leveransen i regel i förväg.
Är du tillverkare och vill erbjuda dina varor på vår plattform? Vi tackar för intresset och vill gärna veta om dina produkter kan berika sortimentet på PROFISHOP.
Om du har specifika behov kan du låta oss veta.
Skriv din fråga i formuläret och skicka det. Vår kundtjänst svarar på dina frågor så snabbt de kan.
Om du vill veta var din beställning är tar vi gärna kontakt med aktuell tillverkare för att få leveransstatus på din beställning.
Välj bara din beställning i förfarandet som följer och skicka din förfrågan.
Om du vill makulera din beställning eller enskilda artiklar är det bara att skicka oss en förfrågan.
I följande makuleringsförfarande ombeds du att beskriva vilken beställning eller artikel det handlar om. Efter att du har valt produkten som ska makuleras och skickat din förfrågan tar vi hand om resten.
Observera att det bara går att makulera beställningar som inte har levererats ännu.
Om du redan har tagit emot varorna kan du ångra köpet inom 14 dagar. Använd då följande formulär. formulär.
Tyvärr är det inte tekniskt möjligt att lägga till artiklar i, eller ändra, en pågående beställning.
Om du vill lägga till en artikel kan du helt enkelt lägga en ny beställning med den önskade artikeln.
Du får automatiskt en beställningsbekräftelse till din email-adress direkt efter att du har lagt en beställning. Efter att vi har kontrollerat din beställning får du ytterligare ett email med en uppdragsbekräftelse som PDF-bilaga. I denna uppdragsbekräftelse ser du också vilken senaste leveransdag är.
Om du inte har fått någon orderbekräftelse eller uppdragsbekräftelse kan du börja med att kontrollera din skräppostmapp. Eller skrev du kanske fel när du angav din email-adress under registreringen? Du kan se vilken email-adress du har registrerat på ditt användarkonto, under Personuppgifter, och ändra den om det behövs.
Om dina varor ännu inte har skickats kan vi kontrollera om det går att ändra din leveransadress i efterhand.
Välj beställningen, för vilken du vill ändra leveransadress, i följande förfarande. Om det inte går att ändra får du ett meddelande om detta från vår kundtjänst.
Företag:
Namn:
Gata och husnummer:
Postnummer och ort:
Välj helt enkelt beställningen eller respektive produkt och ange orsaken till returen. När du har skickat din begäran kommer vi att behandla den omedelbart. Du kommer att informeras om detta av vår returavdelning.
Välj helt enkelt de relevanta artiklarna, ange felet/den saknade delen av artikeln och skicka begäran. Vi kommer omedelbart att kontakta tillverkaren/leverantören och återkomma till dig.
Det är bara att välja relevanta objekt och skicka in begäran. Vi kontaktar tillverkaren/leverantören och återkommer till dig.
Välj bara de artiklar som du redan har returnerat och skicka in begäran. Vi tar sedan hand om din kreditnota och återkommer till dig.
Ange i följande process vilken beställning eller vilka artiklar det rör sig om. Efter att ha kontrollerat statusen kommer vi att placera en påminnelse om leveransen fortfarande inte är slutförd.
PayPal
På PROFISHOP kan du säkert och enkelt betala med PayPal. Efter att du har lagt beställningen skickas du direkt vidare till PayPal. På PayPal-sidan kan du antingen logga in på ditt befintliga PayPal-konto och bekräfta betalningen, eller använda PayPal som gäst, utan konto, och bekräfta betalningen.
Så fort vi har bokat beställningen, kommer den att hanteras och varan kommer att skickas från vår tillverkarpartner.
Förskottsbetalning
Beloppet för din beställning överför du till vårt bankkonto. Observera att vi bara kan leverera din beställning efter att hela beloppet har inkommit på vårt konto.
Våra bankuppgifter är:
Betalningsmottagare: PROFISHOP GmbH
IBAN: DE74 7505 0000 0800 1091 83
BIC: BYLADEM1RBG
Bank: Sparkasse Regensburg
Ange syftesförklaringen som du har fått via email som meddelande för banköverföringen, och betala alltid enskilda beställningar separat, så att de tilldelas automatiskt.
Har du redan fört över pengar till oss? Observera att beloppet reserveras på ditt konto direkt, men att det tar 1.3 bankdagar för pengarna att nå vårt konto. Så snart vi har tagit emot din betalning skickas din beställning till dig inom den angivna leveranstiden.
Kreditkort
Du kan också använda kreditkort för att lätt och bekvämt betala din beställning från PROFISHOP.
Vi accepterar Master Card, Visa och American Express. Dina kreditkortsuppgifter överförs krypterat med SSL, vilket innebär att din betalning med kreditkort på PROFISHOP sker med högsta möjliga säkerhetsstandard. Följ alltid anvisningarna noga, så att vi kan behandla din beställning så snabbt som möjligt.
Av skatterättsliga skäl är det inte tillåtet att ändra faktureringsadress för en lagd beställning.
Om du ändå vidhåller din rätt att ändra faktureringsadress, ber vi dig att kontakta vår ekonomiavdelning.
1. Varför har jag inte fått någon faktura ännu?
Du får din faktura separat till din angivna email-adress efter att du har fått dina varor – den är inte en del av leveransen.
Om du inte har fått någon faktura en vecka efter leverans ber vi dig att kontrollera din skräppostmapp.
Om den inte finns där heller ber vi dig att välja din beställning i följande förfarandet och skicka en förfrågan.
2. Vad gör jag om jag får en felaktig faktura?
Om du har fått en felaktig faktura ber vi dig att, i följande förfarande, ge en kort beskrivning av felet samt att ange faktura- och ordernummer. Vi försöker då lösa ditt problem så snabbt vi kan.
3. Varför har jag inte fått något tillgodokvitto ännu?
Vid retur eller rabatt i efterhand får du ett tillgodokvitto.
Bortsett från fall med rabatt får du den som tidigast när vi har tagit emot den returnerade artikeln och har kunnat koppla den till din beställning.
Om du inte har fått något tillgodokvitto efter 14 dagar efter att du skickade returen, ber vi dig att skicka oss en förfrågan.
Det verkar som att vi inte har kunnat koppla din betalning till din faktura.
Välj din beställning i förfarandet som följer och ladda upp överföringskvittensen.
Efter att du har skickat till förfrågan tar vår ekonomiavdelning omgående hand om ditt fall.
Om du inte har fått någon ersättning efter 14 dagar efter att du skickade returen, ber vi dig att skicka oss en förfrågan.
I ditt användarkonto kan du alltid ändra betalningsmetod.
Om du har fått en påminnelse från oss, trots att varorna inte har levererats ännu, kan orsaken var en leveransfördröjning.
Ange vilken beställning det handlar om i följande förfarande. Vi kommer då att omgående att sätta dig i förbindelse med aktuell tillverkare, för att lösa ditt problem.
När saken är uppklarad stoppar vi alla påminnelser i systemet.
För att vi ska kunna koppla din PayPal-betalning till din beställning ber vi dig att välja din beställning i följande process. Sedan behöver du bara ange din PayPal-transaktionskod i motsvarande fält och skicka.